Menu

Rodzaje marketingu

Marketing jest bardzo obszerną dziedziną, na której opiera się każdy biznes i od którego przede wszystkim zależy powodzenie rozwoju działalności firmy. Aby poprawnie i skutecznie zachęcać klientów do korzystania z oferowanych przez siebie usług lub towarów, osoby za to odpowiedzialne najczęściej wykorzystują różne formy własnej promocji. Służą temu przede wszystkim podstawowe rodzaje marketingu. Wraz z rozwojem tej gałęzi biznesu pojawiają się coraz to nowe odmiany marketingu w biznesie, jednak te, które powstały jako pierwsze, są już sprawdzone i z tego powodu cieszą się największym zainteresowaniem wśród osób, które chcą rozreklamować swój produkt bądź usługę i zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się ich ofertą. Do podstawowych rodzajów marketingu należą przede wszystkim: marketing medialny, marketing wirusowy, marketing zwrotny oraz marketing szeptany. W ostatnich czasach bardzo dużą popularnością cieszy się także marketing internetowy, który dzięki powszechnemu dostępu do sieci umożliwia szybki kontakt z reklamą z największym gronem odbiorców – użytkownikami Internetu są ludzie reprezentujący każdy przedział wiekowy oraz każdą profesję.

Zobacz również:
Marketing sportowy
Marketing sportowy jest bardzo popularny w dzisiejszych czasach, mimo że wiele osób zainteresowanych jakimkolwiek sportem często nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Sportowcy, aby móc rozwijać się i uczestniczyć w bardzo ważnych dla nich wydarzeniach...

Shopper marketing
Decydując się na zakupy w jakimkolwiek sklepie, rzadko kto rozważa wcześniej produkty, jakiej marki kupi. Najczęściej odbywa się to podczas dokonywania zakupów. wpływ na to ma dostępność określonego produktu. Nie zawsze bowiem produkt każdej...

Marketing sensoryczny a wzrok
Wzrok jest najbardziej rozpowszechnionym elementem marketingu sensorycznego, czyli takich działań, które opierają się na promocji i reklamie określonego produktu poprzez wykorzystanie doznań zmysłowych. Osoby odpowiedzialne za reklamowanie określonego...