Menu

Rodzaje marketingu

Marketing jest bardzo obszerną dziedziną, na której opiera się każdy biznes i od którego przede wszystkim zależy powodzenie rozwoju działalności firmy. Aby poprawnie i skutecznie zachęcać klientów do korzystania z oferowanych przez siebie usług lub towarów, osoby za to odpowiedzialne najczęściej wykorzystują różne formy własnej promocji. Służą temu przede wszystkim podstawowe rodzaje marketingu. Wraz z rozwojem tej gałęzi biznesu pojawiają się coraz to nowe odmiany marketingu w biznesie, jednak te, które powstały jako pierwsze, są już sprawdzone i z tego powodu cieszą się największym zainteresowaniem wśród osób, które chcą rozreklamować swój produkt bądź usługę i zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się ich ofertą. Do podstawowych rodzajów marketingu należą przede wszystkim: marketing medialny, marketing wirusowy, marketing zwrotny oraz marketing szeptany. W ostatnich czasach bardzo dużą popularnością cieszy się także marketing internetowy, który dzięki powszechnemu dostępu do sieci umożliwia szybki kontakt z reklamą z największym gronem odbiorców – użytkownikami Internetu są ludzie reprezentujący każdy przedział wiekowy oraz każdą profesję.

Zobacz również:
Reklama a marketing
Reklama jest jednym z podstawowych aspektów marketingu, który jest nieodłącznym elementem każdej firmy. Właściciele każdego przedsiębiorstwa dążą do tego, aby to właśnie ich działalność była najbardziej zauważalna na rynku i doceniana...

Biznesplan
Biznesplan jest formą przedstawienia pomysłu na własną działalność, która zawiera wszystkie podstawowe informacje, które zestawione ze sobą świadczą o profesjonalnym podejściu osoby odpowiedzialnej za jego ułożenie oraz podającej się...

Marketing a cena produktu
Marketing w biznesie stanowi bardzo ważną rolę – jest on podstawą rozwoju każdej firmy, której działalność opiera się przede wszystkim na sprzedaży określonego rodzaju towaru bądź usługi. Jak wiadomo, wyznaczników, które wpływają...