Menu

Rodzaje marketingu

Marketing jest bardzo obszerną dziedziną, na której opiera się każdy biznes i od którego przede wszystkim zależy powodzenie rozwoju działalności firmy. Aby poprawnie i skutecznie zachęcać klientów do korzystania z oferowanych przez siebie usług lub towarów, osoby za to odpowiedzialne najczęściej wykorzystują różne formy własnej promocji. Służą temu przede wszystkim podstawowe rodzaje marketingu. Wraz z rozwojem tej gałęzi biznesu pojawiają się coraz to nowe odmiany marketingu w biznesie, jednak te, które powstały jako pierwsze, są już sprawdzone i z tego powodu cieszą się największym zainteresowaniem wśród osób, które chcą rozreklamować swój produkt bądź usługę i zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się ich ofertą. Do podstawowych rodzajów marketingu należą przede wszystkim: marketing medialny, marketing wirusowy, marketing zwrotny oraz marketing szeptany. W ostatnich czasach bardzo dużą popularnością cieszy się także marketing internetowy, który dzięki powszechnemu dostępu do sieci umożliwia szybki kontakt z reklamą z największym gronem odbiorców – użytkownikami Internetu są ludzie reprezentujący każdy przedział wiekowy oraz każdą profesję.

Zobacz również:
Filmy w marketingu wirusowych
Marketing wirusowy jako obszar swojej działalności wykorzystuje przede wszystkim Internet. To właśnie on skupia wokół siebie największą liczbę osób, która może być zainteresowana wykorzystaniem reklamowanej usługi bądź skorzystania z...

Marketing w biznesie, potrzebny by się pokazać
Wyobraźmy sobie, iż jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie, ale narzekamy na brak odpowiedniej liczby klientów. Za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny brak działań marketingowych. Jeśli nie pokarzemy, iż istniejemy, to jak mają nas znaleźć...

Marketing wirusowy
Marketing wirusowy jest bardzo podobną formą rozpowszechniania informacji na temat oferowanego produktu bądź usługi przez firmy. Oba sposoby nawiązują do wykorzystywania wpływu innych osób, nie koniecznie zaangażowanych w działalność firmy....